Resolució
Q-04937/2013 Disconformitat amb la manca de represa del subministrament elèctric en un habitatge de Barcelona

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 25/06/2013
Data de l'últim moviment 08/11/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que va rebre un avís de tall de subministrament d'Endesa per un deute de 803,80 euros, i que el dia 11 de juny de 2013 va fer-ne efectiu el pagament. 

Posteriorment, en data 14 de juny de 2013, va trucar a Endesa per informar que el deute estava satisfet, i l'empresa li va comunicar que el procés de baixa quedava anul·lat i que en un màxim de quaranta-vuit hores tindria subministrament elèctric. Tot i això, el dia 17 de juny de 2013 encara no tenia subministrament.

Contingut

De la informació elaborada per la directora comercial d'Endesa a Catalunya es desprèn que en data 12 de juny de 2013 es va donar de baixa el contracte del promotor amb deute, i que les obligacions pendents van ser pagades el mateix dia 12 de juny de 2013, quan el contracte ja s'havia donat de baixa.

No obstant això, el Síndic observa que el pagament del deute es va fer un dia abans de donar-se de baixa el contracte amb deutes, és a dir, el dia 11 de juny de 2013. Per tant, no era procedent donar de baixa el contracte de subministrament del promotor. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a Endesa que doni novament d'alta el contracte de subministrament sense cap cost per a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/07/2013 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/07/2013 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/07/2013 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
14/08/2013 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació
04/10/2013 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
18/10/2013 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/11/2013 ENDESA Irregularitat