La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora de l'aleshores Departament d'Acció Social i Ciutadania en la tramitació de la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades que va presentar a nom del seu marit el 13 de maig de 2010.
La promotora manifesta que, tot i el temps transcorregut, encara no s'ha fet la valoració del grau de dependència. A més en el moment en què va presentar la sol·licitud, la persona interessada residia a Barcelona, però durant aquest temps s'ha traslladat al municipi de Rubí, on resideix actualment.
Si bé no consta que la persona interessada hagi fet una comunicació formal d'aquest canvi de domicili, la promotora de la queixa manifesta que va comunicar les noves dades als serveis socials de Barcelona.
En vista del que exposa el Consorci de Serveis Socials de Barcelona al seu informe, i atès que la promotora ha comunicat que ja s'ha fet la visita de valoració al domicili actual de la persona interessada, el Síndic finalitza les seves actuacions pel que fa a l'actuació del Consorci de Serveis Socials de Barcelona.
Això no obstant, la promotora de la queixa ha manifestat també que en el moment de la valoració el professional encarregat de fer-la li va indicar que a partir d'aquell moment hauria d'esperar uns tres mesos per rebre la resolució.
Això suposa una demora excessiva, que no s'adequa al termini màxim de resolució establert per a aquest procediment. Tenint en compte, a més, que la tramitació d'aquest procediment ja presenta una demora prèvia molt important, caldria considerar la necessitat d'agilitar al màxim l'emissió de la resolució.
En aquest sentit, cal tenir en compte que l'actuació administrativa s'ha de regir pels principis d'eficàcia i celeritat, i que l'òrgan gestor del procediment ha d'impulsar d'ofici tots els tràmits, per aconseguir una resolució en el termini més breu possible.
Cal considerar també que el dret a la bona administració, tal com disposa l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou el dret dels ciutadans a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert.
De conformitat amb això, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família el deure d'impulsar el procediment administratiu iniciat per la persona interessada i, consegüentment, de prendre les mesures adients per resoldre'l en breu.