El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el funcionament del servei de transport sanitari que es presta a la seva mare per acudir tres dies a la setmana a l'Hospital d'Igualada per fer diàlisi.
Exposa que va presentar diverses reclamacions a Transports Sanitari de Catalunya, al Servei Català de la Salut i a l'Hospital d'Igualada.
Un cop estudiada tota la informació de què es disposa, el Síndic entén que l'objecte de la queixa se centra, d'una banda, en el temps que la mare del promotor passa fora de casa i, de l'altra, en la qualitat del servei que se li presta.
En primer lloc, pel que fa a la primera qüestió, malgrat que s'ha produït una millora que la família reconeix, el cert és que no s'ha retornat a la situació anterior, i la persona interessada, si bé ha de sortir una mica abans de casa al matí, arriba al seu domicili gairebé dues hores més tard del que ho feia abans.
La Instrucció 3/2006 del CatSalut sobre transport sanitari, determina que el trajecte per realitzar un transport sanitari no urgent col·lectiu fins a la destinació té un temps per recollir pacients o temps de recollida. El temps de recollida màxim en cada ruta no pot ser superior a una hora. El mateix criteri s'ha d'aplicar a la tornada.
Atès, doncs, que en el cas de la persona interessada se sobrepassen els terminis horaris establerts en la Instrucció 3/2006 del CatSalut i que el Departament va exposar al promotor de la queixa la possibilitat de canviar els dies de diàlisi de manera que coincideixin amb els d'altres pacients de Piera, a fi d'aconseguir uns temps inferiors en els trajectes tant d'anada com de tornada, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè o bé es faci el canvi proposat o bé s'apliqui qualsevol altra mesura que es consideri convenient perquè el temps de recollida dels trajectes d'anada i tornada en el cas de la persona interessada s'ajusti al que determina la instrucció.
En segon lloc, pel que fa a la qualitat de la prestació del servei, cal posar de manifest que la prestació que s'ofereix a la interessada (transport col·lectiu) ha de ser prestada en condicions òptimes i amb garanties de seguretat. No obstant això, s'ha constatat que no ha estat sempre així, ja que, com a mínim en dues ocasions, s'han evidenciat problemes de seguretat.
És evident, doncs, que o bé cal introduir mesures correctores tendents a assegurar la seguretat de la persona interessada i de la resta de pacients que viatgen amb ella o bé cal assegurar-se que les mesures ja existents són suficients i s'apliquen correctament.