Resolució
Q-05053/2013 Una comunitat de propietaris de Mataró es queixa per les activitats que es duen a terme als baixos del seu edifici

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 28/06/2013
Data de l'últim moviment 08/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Mataró Pendent de rebre informació de l'administració

Contingut

El promotor de la queixa exposa que s'han queixat a l'Ajuntament d'aquest assumpte i que han mantingut reunions amb diferents responsables municipals. També explica que se'l va informar que s'havia fet una inspecció al local, arran de la qual es va fer un requeriment als propietaris. Tot i això, no ha rebut cap més notificació de l'Ajuntament.

De la informació tramesa per l'Ajuntament es dedueix que els serveis municipals no han tramitat l'expedient de llicència d'activitats corresponent de forma diligent, ja que no s'han ajustat als principis que han de regir l'actuació de l'Administració pública, segons l'article 31 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. 

En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració municipal està subjecta al règim de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, establert a l'article 106.2 de la Constitució i regulat a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. D'acord amb aquestes previsions normatives, l'Administració ha de respondre dels danys soferts pels particulars com a conseqüència del funcionament dels serveis públics. Així, en el cas que arran de les activitats que es desenvolupen en aquests locals sense la llicència corresponent es produís algun dany a tercers, l'Ajuntament podria esdevenir responsable, perquè no ha actuat amb la deguda diligència.

A més, atès que l'Ajuntament no ha informat els denunciats sobre el tràmit que ha donat a la seva denúncia, s'ha vulnerat el seu dret a una bona administració, que inclou el dret a conèixer en qualsevol moment l'estat de tramitació dels expedients en què són persones interessades.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Mataró que agiliti la seva intervenció en aquest assumpte i que impulsi d'ofici els tràmits de l'expedient esmentat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/08/2013 Ajuntament de Mataró Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/10/2013 Ajuntament de Mataró Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/12/2013 Ajuntament de Mataró Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2014 Ajuntament de Mataró Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2014 Ajuntament de Mataró Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2014 Ajuntament de Mataró Segona reiteració / Obstaculització
02/10/2014 Ajuntament de Mataró Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/03/2015 Ajuntament de Mataró Resolució pendent d'acceptació
20/04/2015 Ajuntament de Mataró Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
08/05/2015 Ajuntament de Mataró Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració