El promotor de la queixa exposa que s'han queixat a l'Ajuntament d'aquest assumpte i que han mantingut reunions amb diferents responsables municipals. També explica que se'l va informar que s'havia fet una inspecció al local, arran de la qual es va fer un requeriment als propietaris. Tot i això, no ha rebut cap més notificació de l'Ajuntament.
De la informació tramesa per l'Ajuntament es dedueix que els serveis municipals no han tramitat l'expedient de llicència d'activitats corresponent de forma diligent, ja que no s'han ajustat als principis que han de regir l'actuació de l'Administració pública, segons l'article 31 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració municipal està subjecta al règim de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, establert a l'article 106.2 de la Constitució i regulat a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. D'acord amb aquestes previsions normatives, l'Administració ha de respondre dels danys soferts pels particulars com a conseqüència del funcionament dels serveis públics. Així, en el cas que arran de les activitats que es desenvolupen en aquests locals sense la llicència corresponent es produís algun dany a tercers, l'Ajuntament podria esdevenir responsable, perquè no ha actuat amb la deguda diligència.
A més, atès que l'Ajuntament no ha informat els denunciats sobre el tràmit que ha donat a la seva denúncia, s'ha vulnerat el seu dret a una bona administració, que inclou el dret a conèixer en qualsevol moment l'estat de tramitació dels expedients en què són persones interessades.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Mataró que agiliti la seva intervenció en aquest assumpte i que impulsi d'ofici els tràmits de l'expedient esmentat.