Resolució
Q-05057/2014 Disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de duplicat de la targeta acreditativa de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 27/06/2014
Data de l'últim moviment 29/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a la sol·licitud de duplicat de la targeta acreditativa de la discapacitat per pèrdua que va presentar davant dels serveis territorials del Departament de Benestar Social i Família a Barcelona el 27 de setembre de 2013.

Davant la manca de resposta a la seva primera sol·licitud, el promotor va tornar a presentar una nova sol·licitud l'11 d'abril de 2014 davant l'oficina del Departament de Benestar Social i Família a Gràcia. Així mateix, i atès que continuava sense resposta, el 26 de juny de 2014 va presentar una reclamació al Departament.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud d'un duplicat de la targeta acreditativa de la discapacitat presentada pel promotor, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
29/08/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
10/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
30/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
10/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
21/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat