Resolució
Q-05089/2012 Disconformitat amb la gestió d'una sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció i l'atenció rebuda per part dels serveis socials

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 16/07/2012
Data de l'últim moviment 05/02/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió d'una sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció i l'atenció rebuda per part dels serveis socials.

Concretament, exposa que es troba en una situació econòmica crítica i considera que no se l'atén convenientment i no se l'assessora sobre les ajudes a què pot optar.

Contingut

Segons l'informe de l'Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, a cada entrevista la persona interessada exposa una situació personal diferent, i per poder-lo orientar a les diferents ajudes existents és necessari poder clarificar la seva composició familiar.

No obstant això, el Síndic recorda que la renda mínima d'inserció és una acció integral, que comprèn la possible aplicació de diverses mesures: d'urgència, de suport a la inserció laboral, formatives i econòmiques, entre d'altres. 

Cal recordar que la intervenció dels serveis socials bàsics en aquests procediments és essencial, ja que, a banda d'informar i orientar les persones interessades sobre els requisits per accedir a la prestació, els correspon l'elaboració del pla individual d'inserció i reinserció social i laboral, d'acord amb el que estableix l'article 9 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que inclou el diagnòstic de la situació personal i familiar.

Per tant, si un cop valorada la situació el professional encarregat del cas considera que la persona interessada no reuneix els requisits establerts i que no és procedent l'elaboració del pla individual d'inserció, hauria d'elaborar un informe en el sentit que tècnicament consideri convenient a fi i efecte de deixar constància de la seva valoració i, en tot cas, informar-ne de manera veraç i clara la persona interessada. Ara bé, això no pot justificar una negativa a tramitar la sol·licitud, ja que la resolució no correspon als serveis socials bàsics, sinó a un organisme diferent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/08/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/10/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/12/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
31/01/2013 Ajuntament de Barcelona Resolució
02/09/2013 Ajuntament de Barcelona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/10/2013 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/02/2014 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat