El Departament de Territori i Sostenibilitat informa que els pagaments pendents corresponents a la persona interessada estaven retinguts al Ministeri pel fet que aquesta persona no va comunicar el canvi de domicili, i això va provocar que no es pogués verificar el pagament del lloguer.
Arran de la informació de què es disposa, el Síndic constata que fins que no ha intervingut aquesta institució no s'han dut a terme els tràmits necessaris per desencallar l'expedient. A més, la persona interessada va comunicar el canvi de domicili mitjançant el model oficial previst per a aquest tràmit, de manera que queda del tot desvirtuat l'argument emprat per justificar el retard en el pagament.
Així doncs, el Síndic considera que la tramitació administrativa de l'expedient de la persona interessada no s'ha dut a terme amb la diligència deguda, i que hi ha hagut una manca de coordinació entre les diferents administracions que intervenen en la gestió d'aquests ajuts.
Per aquest motiu, recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat la necessitat d'adequar la tramitació administrativa d'aquests expedients als principis d'eficàcia, eficiència i coordinació recollits a l'article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.