La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb relació a l'escolarització del seu fill, que pateix un trastorn de conducta i per al qual ha sol·licitat un canvi de centre escolar perquè puguin atendre'l correctament tenint en compte les seves necessitats especials.
Un cop estudiada la documentació rebuda en relació amb aquest cas, el Síndic, malgrat entendre la complexitat que implica l'atenció educativa d'un alumne amb aquest tipus de trastorn i la dificultat de valorar quin és el centre més adequat a les seves necessitats, constata que l'escolarització de l'alumne ha presentat moltes dificultats, que han repercutit negativament en l'aula i en l'escola, però sobretot en l'alumne, sense que a hores d'ara s'hagi pres cap decisió de canvi de centre escolar encara que l'equip d'assessorament psicopedagògic n'hagi valorat la idoneïtat.
Per això, considera que cal fer els esforços necessaris per tal que aquest alumne sigui escolaritzat en un centre escolar que pugui atendre les seves necessitats educatives especials però que alhora permeti el seu màxim desenvolupament, atès que no es tracta d'un alumne amb retard mental.
Així doncs, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que, d'una banda, es facin les actuacions necessàries per fer possible l'escolarització de l'alumne al centre escolar Alba, el qual va valorar la idoneïtat del recurs per a aquest alumne, amb els ajuts que requereixi aquesta escolarització; i, de l'altra, que aquesta decisió es prengui abans de l'inici del curs escolar 2011/2012, a fi que aquest alumne pugui incorporar-se amb normalitat a la nova escola, ateses les absències derivades de les sancions del curs 2010-2011.