El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la sanció de trànsit que se li va imposar per no identificar el conductor responsable d'una infracció.
Exposa que el 3 de novembre de 2009 va identificar el conductor responsable de la infracció, però que el 30 de desembre de 2009 se li va tornar a requerir la identificació del conductor, atès que no es considerava vàlida la primera perquè no s'havia aportat còpia del permís de conduir. Tot i això, el promotor manifesta que en la data en què se li va fer el requeriment de dades del conductor encara no estava en vigor el nou text de la Llei de trànsit, per la qual cosa no existia l'obligatorietat d'aportar una còpia del permís.
El Síndic recorda que l'obligació imposada per la Llei de trànsit vigent en el moment de la comissió dels fets no pot comportar per al titular del vehicle un deure de col·laboració que vagi més enllà d'allò que és raonablement exigible, i que aquesta obligació tampoc no ha de substituir l'activitat de l'Administració, i l'eximeix, tot i les dificultats i els esforços que comporta, de prosseguir les diligències d'investigació adreçades a esbrinar la identitat del responsable de la comissió de la infracció.
En aquest cas, el Servei Català de Trànsit s'hauria d'haver dirigit a la persona identificada, que té el domicili a l'estranger (Itàlia), amb les dificultats que aquest fet comporta de cara a les notificacions dels actes administratius, i notificar-li la infracció comesa.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que s'anul·li l'expedient sancionador incoat al promotor de la queixa per no identificar el conductor responsable de la infracció, atès que el denunciat sí que va identificar el conductor.