Resolució
Q-05182/2012 Disconformitat amb la denegació del Departament de Territori i Sostenibilitat d'una sol·licitud d'ajut per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial per exhauriment de partida pressupostària

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 17/07/2012
Data de l'últim moviment 25/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, en nom d'una comunitat de propietaris de Vilanova i la Geltrú, manifesta el seu desacord amb el fet que el 27 de maig de 2011 el Departament de Territori i Sostenibilitat denegués la sol·licitud d'ajut per a la rehabilitació d'edificis d'ús residencial per exhauriment de partida pressupostària.

Contingut

El Síndic ja ha informat la persona interessada que en el nostre sistema jurídic no existeix un dret preexistent a rebre una subvenció en unes condicions determinades sinó que, a banda de complir els requisits establerts en la convocatòria, cal que hi hagi disponibilitat pressupostària. Per tant, només es poden considerar irregulars les resolucions adoptades que no respectin les condicions fixades en la convocatòria i les bases que regulen l'ajut, però no el fet que quedin sol·licituds sense subvenció per haver esgotat el pressupost.

No obstant això, de la documentació que va aportar la persona interessada es desprèn que no es va donar resposta adient al recurs d'alçada que va presentar contra la resolució denegatòria el 28 de juny de 2011. 

Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa en tots els procediments i de notificar-la, com es recull en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment i de les administracions públiques de Catalunya. 

De fet, és també criteri del Síndic, i així s'ha fet constar en el Codi de bones pràctiques administratives, que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. 

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Territori i Sostenibilitat que doni resposta expressa al recurs d'alçada presentat per la persona interessada en què s'informi del motiu de la denegació de l'ajut i si la comunitat de propietaris podrà o no presentar en futures convocatòries la seva sol·licitud d'ajut per a la rehabilitació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/10/2012 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució
25/07/2013 Departament de Territori i Sostenibilitat Seguiment finalitzat