La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les dificultats que ha tingut per donar-se de baixa d'una companyia de telefonia.
Exposa que en data 5 de juliol de 2011, per motius de canvi de domicili, va donar-se de baixa del servei de telefonia fixa i Internet ADSL amb un burofax a la companyia en què exposava la situació i al qual adjuntava tota la documentació que li havien demanat.
Tot i així, la companyia no va tramitar la baixa sol·licitada i li continuava reclamant una quantia per import de 78,37 euros. Finalment, en data 20 de desembre de 2011, la promotora va fer el pagament de la quantitat que la companyia li reclamava per mitjà de transferència bancària.
No obstant això, la promotora rep trucades de dues empreses diferents per a la gestió de cobraments que l'adverteixen que, si no duu a terme el pagament, s'inclouran les seves dades personals en els fitxers de solvència econòmica.
En l'informe elaborat per la Unitat de Servei al Client de la companyia en qüestió, s'informa que no es té constància d'haver rebut el burofax amb què la persona interessada sol·licitava la baixa del servei, ni tampoc la transferència bancària per import de 78,34 euros que va efectuar la persona interessada, corresponents a les factures dels mesos d'agost i setembre de 2011.
No obstant això, atès que està acreditat documentalment que la persona interessada va enviar el burofax i va fer la transferència bancària, el Síndic suggereix a la companyia de telefonia, en primer lloc, que modifiqui la data de baixa del servei de la persona interessada i que l'estableixi per al dia 5 de juliol de 2011, moment en què la companyia va rebre el burofax de la persona interessada; i, en segon lloc, que retorni a la persona interessada l'import reclamat indegudament i que va haver d'afrontar sota l'amenaça que l'operadora sol·licitaria la inclusió de les seves dades personals en els fitxers de solvència econòmica.