Resolució
Q-05193/2009 Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una sol·licitud de revisió de reconeixement del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/11/2009
Data de l'últim moviment 18/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora exposa la seva queixa pel fet que va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement del grau de disminució de la seva mare el juliol de 2007 que encara no s'ha resolt. Manifesta que tampoc no ha rebut resposta a les dues reclamacions presentades posteriorment.

Contingut

L'antic Departament d'Acció Social i Ciutadania exposava que no va ser possible dur a terme la valoració atès que la mare de la promotora va morir abans de la data que li havia estat assignada per passar la visita de valoració.

El Síndic, però, manifesta que cal recordar que la sol·licitud es va presentar el juliol de 2007 i que la promotora va presentar dues reclamacions prèvies per la manca de resolució. Per tant, queda palès que dos anys després de la data de sol·licitud, l'expedient encara no estava resolt, de manera que es van superar els terminis legalment establerts.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família la rellevància del fet que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.

Igualment, el Síndic reitera els suggeriments fets en altres ocasions en relació amb la necessitat que s'adoptin les mesures efectives per reduir la durada d'aquests procediments per tal que s'ajustin als terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Expedients Relacionats

Q-06031/2009