Resolució
Q-05237/2012 Disconformitat amb el tracte rebut per part dels serveis socials de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Sense llar
Data d'inici 19/07/2012
Data de l'últim moviment 07/02/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut per part dels serveis socials de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, ja que considera que no se li han proporcionat totes les ajudes que necessita, concretament la tramitació de la renda mínima d'inserció i un allotjament en un alberg.

Contingut

De la informació tramesa per l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat es desprèn que s'està fent un seguiment d'aquest cas i, per tant, el Síndic no detecta irregularitat en l'actuació de l'Administració. A més, segons l'informe de l'Ajuntament, el promotor no està empadronat en aquest municipi, tot i que s'han dut a terme les actuacions perquè sí que hi té la residència efectiva.

Tot i això, amb relació a la possible tramitació de la renda mínima d'inserció, el Síndic recorda que la intervenció dels serveis socials bàsics en aquests procediments és essencial, ja que, a banda d'informar i orientar les persones interessades sobre els requisits per accedir a la prestació, els correspon l'elaboració del pla individual d'inserció i reinserció social i laboral, d'acord amb l'article 9 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que inclou el diagnòstic de la situació personal i familiar.

Per tant, si, un cop valorada la situació, el professional encarregat del cas considera que la persona interessada no reuneix els requisits establerts i que no és procedent l'elaboració del pla individual d'inserció, hauria d'elaborar el seu informe en el sentit que tècnicament consideri convenient, a fi de deixar constància de la seva valoració i, en tot cas, informar-ne de manera veraç i clara la persona interessada. 

Ara bé, això no pot justificar una negativa a tramitar la sol·licitud, ja que la resolució no correspon als serveis socials bàsics, sinó a un organisme diferent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/10/2012 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2012 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2013 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Resolució
07/02/2013 Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-05236/2012