Resolució
Q-05262/2010 Queixa per la impossibilitat de modificar el compte corrent en la tramitació de les prestacions per infant a càrrec.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Drets de les famílies. Subvencions i ajuts
Data d'inici 03/11/2010
Data de l'últim moviment 01/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra el seu desacord amb el fet que no se li va permetre formalitzar un canvi de compte bancari en la domiciliació de la prestació econòmica de caràcter universal per infant a càrrec malgrat que encara faltaven quatre mesos perquè es fes efectiu el pagament.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família assenyala que el compte corrent es considera un element necessari per tal d'efectuar el pagament previst i, per tant, un cop l'expedient ha estat fiscalitzat i s'ha comprovat la validesa del compte corrent en relació amb el conjunt, no és possible legalment modificar les dades bancàries, atès que això implicaria un canvi en l'expedient i en l'ordenació del pagament en un acte que ja hauria estat intervingut i fiscalitzat.

Davant d'aquest fet, el Síndic considera que caldria adoptar les mesures necessàries per tal que es pogués fer efectiu el canvi de domiciliació. D'altra banda, assenyala que no hi ha constància de cap norma jurídica que reculli aquesta situació i fonamenti així la negativa a efectuar el canvi de les dades de domiciliació bancària de la persona interessada.

A més a més, recorda que la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix en l'article 3 que les administracions públiques s'han de regir en la seva actuació pels principis d'eficiència i actuació.

Per aquests motius, i atès que es tracta d'una qüestió que pot comportar perjudicis evidents a la persona sol·licitant, el Síndic suggereix que s'adoptin les mesures necessàries per tal que es faci efectiu el canvi de domiciliació bancària demanat per la persona interessada a efectes de poder percebre l'ajut per infant a càrrec corresponent a l'exercici de 2010 en el nou compte corrent.

Davant d'aquests suggeriments, el Departament de Benestar Social i Família informa que la Secretaria de Família és sensible al fet que la modificació del compte corrent no impliqui una variació en els elements essencials de l'expedient, i per això manifesta que té la voluntat d'adreçar una petició a l'interventor delegat del Departament per tal que s'obri la possibilitat de canviar la domiciliació bancària en el període d'intervenció.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/11/2010 Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/12/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/04/2011 Secretaria de Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
20/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
25/01/2012 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
01/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00318/2011