Resolució
Q-05275/2013 Disconformitat amb les molèsties de sorolls i vibracions que provoca una central de Telefònica

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 05/07/2013
Data de l'últim moviment 26/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Telefónica España, SAU Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties de sorolls i vibracions que, segons indica, provoca la central de Telefònica situada al seu carrer. Exposa que fa uns mesos les molèsties es van reduir però que des de fa un temps han tornat a augmentar.

Contingut

Segons l'informe tramès per Telefònica després de la comprovació que s'ha efectuat des del domicili del promotor, només se sent un soroll llunyà en una de les habitacions del pis, que prové de la suma de ventiladors dels equips. Quan s'apaguen aquests ventiladors desapareixen les molèsties, però s'han d'encendre perquè puja la temperatura immediatament en els bastidors. En definitiva, l'empresa indica que els sorolls nocturns no es poden eliminar completament, ja que no es poden apagar els ventiladors dels equips. 

Pel que fa als sorolls durant el dia, l'empresa indica que als sorolls dels equips s'hi sumen amb més força els sorolls de les màquines d'aire condicionat a partir de les 9.00 i fins a les 21.00 hores. S'indica que s'han dut a terme millores en les màquines d'aire condicionat per reduir-ne el soroll. 

D'aquesta informació es desprèn clarament que la instal·lació produeix molèsties que afecten el domicili del promotor, i no consta que l'empresa hagi efectuat cap sonometria per comprovar quins són els nivells sonors que emet la maquinària de la instal·lació. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a Telefònica que dugui a terme una sonometria (en horari diürn i nocturn) per objectivar les molèsties existents i que, en funció del resultat, adopti les mesures correctores necessàries per corregir-les.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/07/2013 Telefónica España, SAU Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/09/2013 Telefónica España, SAU Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/09/2013 Telefónica España, SAU Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/01/2014 Telefónica España, SAU Resolució pendent d'acceptació
17/03/2014 Telefónica España, SAU Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
20/03/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la resolució pendent d'acceptació
09/07/2014 Telefónica España, SAU Resolució pendent d'acceptació
25/08/2014 Telefónica España, SAU Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
24/11/2014 Telefónica España, SAU Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/01/2015 Telefónica España, SAU Resolució pendent d'acceptació
16/01/2015 Telefónica España, SAU Resposta a la resolució pendent d'acceptació
25/02/2015 Telefónica España, SAU Irregularitat
26/02/2015 Telefónica España, SAU Seguiment finalitzat