D'una banda, l'Ajuntament de Mataró ha informat que ha donat resposta a la persona interessada i l'ha informat sobre la política de reserva de places del municipi i sobre la ubicació d'aquestes places. Atesa aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció amb aquest ajuntament.
D'altra banda, l'Ajuntament de Caldes d'Estrac ha informat sobre la política de reserva de places d'aparcament per a persones amb discapacitat d'aquest ajuntament i el percentatge de places reservades a aquest fi. També ha assenyalat que al municipi es fa una vigilància integral de les presumptes infraccions de les normes de circulació, entre les quals es troben les infraccions per l'estacionament dels vehicles en les zones reservades.
A més, l'Ajuntament ha assenyalat que segons l'Ordenança municipal de circulació els titulars de targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat poden estacionar a totes les zones blaves del municipi sense haver de treure el comprovant de regulació horària del parquímetre, sempre que col·loquin en un lloc visible la targeta d'aparcament corresponent.
En relació amb aquest assumpte, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 3.1 del Decret 97/2002, de 5 març, disposa que els ens locals ?hauran de elaborar un pla d'ubicació de reserva de places d'aparcament públiques per a l'ús dels vehicles que portin persones titulars d'una targeta d'aparcament per a persones amb disminució, distribuïdes per les zones considerades d'interès en els nuclis urbans, i que puguin coexistir amb les zones d'estacionament amb horari limitat?.
Aquesta finalitat de garantir a les persones amb discapacitat la possibilitat de gaudir de places públiques reservades s'ha d'entendre conjuntament amb la disposició segons la qual una plaça d'aparcament és accessible per a les persones amb discapacitat si compleix uns requeriments tècnics i unes dimensions específiques (generalment han de ser més grans que les places habituals), la qual cosa garanteix, entre d'altres, la possibilitat d'aparcar amb facilitat en espais reservats apropiats per maniobrar, si escau, una cadira de rodes (Decret 135/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya). Per això l'article article 5.h. del Decret 97/2002, de 5 març, fa referència a la coexistència de places reservades i de places d'estacionament amb horari limitat.
A l'informe de l'Ajuntament, però, no s'assenyala si als carrers del centre del municipi senyalitzats com a zona d'estacionament amb horari limitat (zona blava) coexisteixen espais d'aparcament reservats senyalitzats per a persones usuàries de la targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat que compleixin les mides i les condicions tècniques fixades al Codi d'accessibilitat.
Atès tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Caldes d'Estrac que, si encara no ho ha fet, estudiï la possibilitat d'establir un percentatge de places d'aparcament reservades per a persones amb discapacitat repartides per la zona del centre del municipi. Aquestes places han de complir les característiques tècniques i les dimensions a què es fa referència al Decret 135/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Codi d'accessibilitat de Catalunya.