El promotor de la queixa exposa que durant el curs escolar 2011-2012 la plataforma Pirineus x Educació va presentar a la Delegació Territorial del Govern a l'Alt Pirineu i Aran un plec de signatures amb el lema ?Per una educació pública i de qualitat?, i que durant el curs 2012-2013 va presentar un nou escrit a la mateixa delegació titulat ?Cap a on anem, ensenyament??, en què s'exposava l'estat de l'ensenyament a les comarques. Tot i això, no han rebut resposta a cap dels dos escrits.
El Departament d'Ensenyament informa que, d'acord amb la base de dades que consta al registre dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida, no consta cap entrada de documentació referent a aquest tema, ni durant el curs escolar 2011-2012, ni durant el curs 2012-2013.
En aquest sentit, i atès que d'acord amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les persones interessades tenen dret a rebre resposta als escrits que presenten a les administracions públiques en temps i forma adequades, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que demani a la Delegació Territorial del Govern a l'Alt Pirineu i Aran que comuniqui als Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida les comunicacions que rep referides a la situació del sistema educatiu; i de l'altra, que doni resposta als escrits presentats per la plataforma Pirineus x Educació.