El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Subirats amb ocasió de la seva participació en un concurs oposició per a la selecció d'una plaça d'auxiliar administratiu vacant a la plantilla de personal funcionari de l'Ajuntament.
Manifesta que el tribunal qualificador del procés selectiu no ha donat resposta a l'escrit que va presentar en data 31 de maig de 2011 en què sol·licitava còpia de l'examen tipus test, les respostes i l'especificació del punt de la convocatòria en què es feia referència al recurs contenciós administratiu. Igualment, demanava la tramesa d'una còpia de l'examen escrit i dels barems de puntuació, a més del desglossament dels punts obtinguts en la fase de concurs i els criteris/barems de valoració.
Un cop examinades les bases de la convocatòria, el Síndic comprova que un cop fets públics pel tribunal qualificador els resultats de cada prova de l'oposició i la puntuació del concurs, contra el resultat del procés selectiu esqueia únicament la possibilitat d'interposar un recurs d'alçada, si bé les bases estableixen que ?contra el resultat del procés selectiu es podran formular al·legacions a l'empara de l'article 107.1de la Llei 30/1992, de 26 de novembre?.
El Síndic entén, doncs, que no es tracta de la possibilitat de formular al·legacions, sinó de l'eventual presentació del recurs d'alçada amb caràcter previ i preceptiu per poder instar l'auxili judicial, raó per la qual considera que en eventuals convocatòries la redacció de les bases hauria de ser més explícita a l'hora de determinar el règim de recursos contra la resolució del procés selectiu, sens perjudici de la possibilitat que al moment de publicar la resolució s'expressin els recursos que contra aquesta siguin procedents en els termes que estableix l'article 89.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
En definitiva, allò que la persona interessada demanava era conèixer la motivació de les qualificacions obtingudes, i amb aquesta finalitat l'òrgan administratiu a què correspon decidir el procés selectiu no podia sinó demanar amb caràcter previ el dictamen del tribunal qualificador.
No consta, però, que abans de la resolució del recurs d'alçada es demanés del tribunal qualificador un dictamen sobre les qüestions plantejades per la persona interessada a fi de motivar les qualificacions que va obtenir i amb la finalitat de resoldre el recurs.
Així, doncs, la resolució desestimatòria del recurs d'alçada de la persona interessada no pot emparar-se de forma genèrica en la discrecionalitat tècnica del tribunal qualificador en la correcció efectuada dels exercicis, sobre tot quan no consta quins han estat els barems de puntuació aplicats o els criteris aprovats pel tribunal per a la correcció dels exercicis i és necessària una motivació explícita i concreta de la valoració atorgada requerida per la persona interessada.
En conseqüència, el Síndic demana a l'Ajuntament de Subirats que doni les ordres oportunes per tal que es retrotregui el procés d'impugnació instat per la persona interessada contra la resolució de la convocatòria del procés selectiu en què va participar al moment en què el tribunal qualificador hauria d'haver elaborat el dictamen previ sobre les qüestions plantejades per aquesta persona i, més concretament, les referides als criteris aprovats o els barems aplicats per a la correcció.