La persona interessada exposa la seva queixa envers un institut de Barcelona en què estudia el seu fill, ja que considera que no es pren cap mena de mesura de les que es recomanen per tractar infants amb trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat, sinó que s'apliquen càstigs a l'alumne que, segons diversos especialistes, són completament contraindicats en casos com el del seu fill.
Un cop analitzat l'informe aportat pel Departament d'Ensenyament, el Síndic constata que aquest alumne presenta dificultats de relació amb els companys i el professorat, i que tant el centre com els serveis educatius li han intentat donar la millor atenció. Així mateix, observa que s'ha valorat quin és el millor recurs per a l'infant i que actualment es troba en espera d'ingrés a un hospital de dia.
Així, el Síndic, tot i valorar positivament l'actuació que ha dut a terme l'Administració, en relació amb la prohibició de l'ús del menjador que denunciava el promotor, considera que enlloc d'excloure l'alumne del servei se li hauria d'haver ofert el suport necessari perquè pogués ser-ne usuari com la resta dels seus companys.
Davant la impossibilitat d'usar el servei, l'alumne no disposa de temps necessari per poder desplaçar-se fins a casa seva a dinar, i aquest fet pot acabar condicionant l'assistència de l'alumne al centre.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix que es revisi la decisió del centre educatiu en aquesta qüestió, i que es doni instruccions al centre, de cara a futures ocasions, perquè millori l'atenció dels alumnes amb necessitats educatives específiques.
L'Administració ha acceptat parcialment el suggeriment del Síndic, i aquesta institució constata que està actuant per reconduir la situació i donar l'atenció més adequada a les necessitats educatives especials de l'alumne.