Resolució
Q-05338/2009 Manca de resposta de l'Ajuntament de Bescanó a diverses sol·licituds d'obres d'urbanització del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 13/11/2009
Data de l'últim moviment 12/12/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Bescanó Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El representant d'una associació de propietaris manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de la corporació local de Bescanó vers unes peticions realitzades.

Els promotors de la queixa exposen que van adreçar un escrit a l'Ajuntament de Bescanó de sol·licitud de la instal·lació de les plaques dels noms dels carrers, la designació dels números dels habitatges i uns plànols orientatius de la urbanització en les seves quatre entrades existents.

En resposta a les peticions del promotor, l'Ajuntament de Bescanó va emetre un escrit que exposa que estan en contacte amb la Junta de Compensació per resoldre el tema. 

Els interessats manifesten el seu desacord atesa la inexistència de la Junta de Compensació, ja que va ser dissolta per haver finalitzar l'objectiu propi de la seva existència, havent-hi inclús recepció de la urbanització per part del consistori. 

Així mateix, exposa la seva disconformitat amb el fet que arran de l'escrit rebut, va sol·licitar certa informació relacionada amb la Junta de Compensació, mitjançant els escrits presentats en dates 13 i 15 d'octubre de 2009, sense que hagi rebut resposta.

Contingut

En resposta a la petició del Síndic, l'Ajuntament de Bescanó informa que resten a l'espera de rebre la liquidació definitiva de les obres per tal de conèixer exactament el saldo existent, de manera que l'assumpte es resoldrà en un termini breu.

No obstant el contingut de l'informe emès, un dels motius de disconformitat exposat pels promotors de la queixa era la manca de resposta als escrits que van presentar en dates 13 i 15 d'octubre de 2009. Tot i que el Síndic va demanar informació concreta sobre aquesta qüestió, el consistori no ha fet referència.

Per tant, el Síndic recorda el deure legal de les administracions públiques de resoldre de forma expressa els escrits i/o sol·licituds presentats pels ciutadans establert en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El deure legal esmentat, que alhora es configura com un dret dels ciutadans, té com a fonament garantir el dret de tutela efectiva establert en l'article 24 de la Constitució, dret que en ser fonamental, es troba revestit d'una protecció especial per part de l'ordenament jurídic.

D'acord amb això exposat, recorda cal que responguin de forma expressa els escrits presentats pels veïns. 

Amb aquest recordatori i amb la confiança que en un breu termini es resoldrà l'assumpte de la instal·lació de les plaques dels noms dels carrers i la designació dels números dels habitatges, es donen per closes les actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/12/2009 Ajuntament de Bescanó Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/12/2009 Ajuntament de Bescanó Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/03/2010 Ajuntament de Bescanó Resolució
29/10/2010 Ajuntament de Bescanó Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2011 Ajuntament de Bescanó Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2011 Ajuntament de Bescanó Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
26/07/2011 Ajuntament de Bescanó Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/12/2011 Ajuntament de Bescanó Resolució