Resolució
Q-05345/2014 Disconformitat amb la resposta rebuda de la Subdirecció General de Memòria, Pau i Drets Humans en relació amb una sol·licitud d'informació sobre una persona desapareguda

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 09/07/2014
Data de l'últim moviment 12/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Governació i Relacions Institucionals Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resposta que va rebre el 18 de juny de 2014 de la Subdirecció General de Memòria, Pau i Drets Humans en relació amb la seva sol·licitud d'informació sobre un familiar seu desaparegut, que va tramitar l'11 de novembre de 2010.

El promotor es mosta decebut pel contingut de la resposta, tenint en compte que han transcorregut quatre anys des que va presentar la sol·licitud d'informació.

Contingut

D'una banda, en relació amb el retard a donar resposta al promotor, el Síndic recorda que, d'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució, la tramitació administrativa s'ha de fer d'acord amb els principis d'economia, celeritat, eficàcia, eficiència i simplicitat, preservant les garanties i els drets de defensa de les persones interessades i, en cas de circumstàncies excepcionals que impedeixin respondre dins de termini, informant la persona interessada dels motius de la demora.

Així mateix, l'Administració ha d'articular els recursos necessaris per tramitar i respondre, en un termini raonable i de manera argumentada, les peticions que li adrecin les persones de forma telemàtica mitjançant els canals que la mateixa Administració hagi habilitat per a aquest fi. 

I d'altra banda, en relació amb el contingut de la resposta, el Síndic posa de manifest que no s'ha informat el promotor dels motius pels quals ha transcorregut tant de temps entre la seva sol·licitud i la resposta enviada per la Subdirecció General de Memòria, Pau i Drets Humans, i que tampoc no se l'ha informat sobre les gestions que s'han dut a terme durant aquests quatre anys.

En aquest sentit, el Síndic recorda que la desconeixença per part dels administrats de les actuacions fetes per l'Administració en el seu cas els pot dur a creure, potser erròniament, que si no s'ha aconseguit un resultat satisfactori en un procediment és perquè la intervenció de l'Administració ha estat insuficient.

Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Governació i Relacions Institucionals que faciliti una informació més àmplia al promotor sobre els tràmits que s'han dut a terme en relació amb l'expedient del seu familiar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/10/2014 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resolució pendent d'acceptació
04/11/2014 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/11/2014 Departament de Governació i Relacions Institucionals Irregularitat
12/11/2014 Departament de Governació i Relacions Institucionals Seguiment finalitzat