El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que va formular el 13 d'abril de 2012, en el qual exposava que l'oficina del SOC de Sant Vicenç dels Horts té molta afluència de gent, amb una mitjana d'estada a les dependències d'unes dues hores, per la qual cosa considera que hauria de disposar de lavabos públics.
El Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que la persona interessada ha exercit el seu dret de petició, que és un dret fonamental reconegut a l'article 29 de la Constitució Espanyola. També li recorda que l'Estatut d'autonomia de Catalunya, a l'apartat 5 de l'article 29, reconeix el dret de participació, i estableix el dret de les persones ?a dirigir peticions i a plantejar queixes, en la forma i amb els efectes que estableixen les lleis, a les institucions i a l'Administració de la Generalitat, i també als ens locals de Catalunya, en matèries de les competències respectives?.
Així mateix, l'Administració pública té l'obligació de fomentar la participació dels ciutadans en els afers públics (art. 43 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya) i la manca de compliment de les previsions relatives al dret de petició és una pràctica contrària a aquest principi rector.
D'altra banda, la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, regula el dret de petició, i el Decret 21/2003, de 21 de gener, estableix el procediment per fer efectiu aquest dret davant les administracions públiques catalanes.
Per tant, el Síndic demana al Departament d'Empresa i Ocupació que tramiti la petició del promotor de la queixa d'acord amb la regulació establerta pel Decret 21/2003, que n'acusi recepció i que li comuniqui la resolució adoptada.