El promotor es queixa per la manca d'actuació de l'Ajuntament de Barcelona amb relació a una petició d'intervenció adreçada al Districte de l'Eixample mitjançant l'escrit enregistrat el dia 1 de juliol de 2009.
L'escrit denuncia les molèsties per sorolls i males olors provinents del supermercat situat als baixos de l'immoble on viu un dels veïns més afectats, el de l'entresòl.
Lla persona interessada manifesta que fins ara no ha rebut cap comunicació ni cap inspecció per verificar els fets denunciats, tot i que exposa que ha avisat la Guàrdia Urbana en diferents ocasions.
El Síndic recorda al consistori que el 4 de març de 2010 li va enviar un correu amb el qual reiterava el suggeriment d'atendre la instància presentada pel promotor el dia 1 de juliol de 2009, amb motiu dels sorolls i les males olors del supermercat, ja que entenia que l'actuació municipal no responia als principis de l'actuació administrativa recollits a l'article 31 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost.
Per la seva banda, el promotor ha tramès un correu electrònic en què consta el correu que va rebre de l'Ajuntament el 20 d'octubre de 2010, en què se li demanava que confirmés si persistien les molèsties del supermercat, per tal de prosseguir o aturar en el seu cas el procés de programació del mesurament sonomètric.
El 8 de febrer de 2011, la persona interessada va contestar el correu per assenyalar que, segons havia apreciat, els encarregats del supermercat xinès havien adoptat mesures per minimitzar la incidència acústica i d'olors. Tanmateix, també feia constar que el moment idoni per poder verificar l'eficàcia de les mesures seria a l'estiu, que és quan les màquines de refrigeració estan a ple rendiment i produeixen les molèsties.
Per aquest motiu, s'entén que a hores d'ara l'objecte de la queixa podria entendre's resolt per iniciativa pròpia dels titulars de l'establiment. Tanmateix, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que atengui de forma immediata qualsevol requeriment d'actuació que la persona interessada li faci arribar via correu electrònic i/o via telefònica, de manera que tota inspecció i ordre de correcció que calgués emetre no patís cap més demora.
Amb aquest suggeriment, es finalitza aquest expedient.