Resolució
Q-05363/2011 Demora en l'abonament de la prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 31/08/2011
Data de l'últim moviment 03/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, titular de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI), exposa encara no ha cobrat l'import corresponent al mes de juliol de 2011. 

Explica que ha complert tots els requisits que es fixen en el seu Programa interdepartamental de la renda mínima d'inserció de Catalunya (PIRMI) i que va rebre, de mans de la treballadora social, la carta de data 1 d'agost de 2011 en què se l'informava que el cobrament de l'import de la prestació corresponent al mes de juliol es faria efectiu a partir del dia 5 d'agost mitjançant xec bancari nominatiu garantit, que es trametria per correu certificat en el seu domicili. 

La persona interessada es queixa que, malgrat haver rebut notificació de la carta informativa, no ha rebut la notificació del xec.

Contingut

El promotor de la queixa ha indicat al Síndic que ja es van desbloquejar els pagaments posteriors al mes de juliol de la prestació de l'RMI, i que també s'ha pagat la prestació de l'agost mitjançant transferència bancària.

Atesa aquesta informació, el Síndic entén que el problema que va motivar les queixes ha quedat solucionat, motiu pel qual dóna per finalitzades les seves actuacions. Tanmateix, no considera justificat que a persones amb el dret a percebre la prestació de l'RMI reconegut no se'ls hagi abonat la mensualitat o les mensualitats corresponents. 

Així mateix, atès que en l'informe tramès pel Departament d'Empresa i Ocupació no s'assenyala quina informació s'ha donat als titulars del dret, el Síndic recorda a aquest departament que l'Administració ha de garantir que les persones interessades en un procediment tinguin coneixement de qualsevol decisió que afecti els seus drets o interessos. Per aquest motiu, li reitera que cal que informi els titulars del dret sobre els problemes en l'efectivitat de la prestació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/09/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/11/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/12/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
03/02/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat