Respecte al document de conclusions dels responsables del procés que va demanar conèixer la persona interessada, la UOC exposa que en cap moment no es va comprometre amb aquesta persona a fer-la partícip del contingut d'aquest document.
Malgrat aquest fet, el Síndic considera que igualment caldria haver donat resposta a la persona interessada, i que es podria haver fet en el mateix sentit que la resposta que la UOC va adreçar a aquesta institució.
D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic i que s'adreça a totes les administracions públiques de Catalunya, inclosa la institucional, els ciutadans tenen dret a rebre de l'Administració resposta escrita a les qüestions que plantegin per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
D'acord amb aquest suggeriment, la UOC informa que ha donat resposta a la persona interessada i que, d'altra banda, s'han pres diverses mesures adreçades a millorar el protocol de selecció, de manera que s'han enfortit aspectes relatius als terminis i a la comunicació amb els candidats. No obstant això, la UOC considera que en tant que no és pròpiament una administració pública, el Codi de bones pràctiques administratives no li és d'aplicabilitat directa.
El Síndic discrepa d'aquesta darrera afirmació, atès que el Codi que va impulsar té per objecte combatre les pràctiques contràries al principi de bona administració que ha de presidir l'actuació de totes les administracions a l'hora de prestar serveis de qualitat a les persones.