La persona interessada mostra la seva disconformitat amb la sanció imposada per Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB) per no presentar als inspectors un títol vàlid de transport que l'autoritzés a romandre a l'interior de les instal·lacions de l'estació, atès que manifesta que sí que disposava d'aquest títol correctament validat i que l'únic problema que va tenir va ser que la porta per accedir al metro no s'obria.
TMB exposa que el personal de seguretat que es trobava al vestíbul de l'estació va indicar a la persona interessada que, en no poder accedir a les instal·lacions, acudís a la cabina d'atenció al client per tal que li resolguessin la incidència. No obstant aquesta indicació, manifesten que la promotora de la queixa no va actuar en aquest sentit i va entrar a l'interior del metro per la porta de sortida. Davant d'aquesta acció flagrant, els vigilants li van sol·licitar l'abonament de la percepció mínima.
De la documentació aportada, el Síndic constata que aquesta percepció mínima es va imposar per romandre a les instal·lacions sense títol de transport. Tanmateix, d'acord amb les dades i la documentació que aporta la persona interessada, el Síndic considera que hi ha elements de prova més que suficients per demostrar que quan aquesta persona va accedir a les instal·lacions, disposava de títol i aquest estava correctament validat. Una altra cosa és que en no poder accedir-hi atès que les màquines no li ho van permetre, intentés entrar per les portes de sortida, fet del tot reprovable però en cap cas susceptible d'imposició de la sanció esmentada.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a TMB que doni les ordres oportunes per tal que es retorni l'import que la persona interessada va abonar en concepte de percepció mínima.
TMB ha atès el suggeriment del Síndic i informa que ha donat les ordres oportunes perquè s'efectuï la devolució de l'import de la sanció.