Resolució
Q-05400/2009 |
Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una revisió de la situació de dependència i de dues reclamacions prèvies. |
Matèries |
Polítiques socials |
Serveis socials |
Persones amb discapacitat |
|
|
Data d'inici |
18/11/2009 |
Data de l'últim moviment |
13/01/2011 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Departament de Benestar Social i Família |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor es queixa del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats sol·licitat a nom del seu fill.
Segons la informació facilitada, el 5 de juliol de 2007 va presentar al Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència de la persona interessada. En data 6 de novembre de 2007 es va dictar la resolució per la qual es declarava que aquesta persona no assolia la puntuació mínima per poder considerar-se en situació de dependència.
En no estar conforme amb la resolució emesa, el promotor va sol·licitar la revisió de la situació de dependència del seu fill. D'altra banda, en data 27 de maig de 2008, el DASC va notificar la Resolució per la qual es qualifica el grau de disminució del sol·licitant i li reconeix un grau del 87% amb efectes des del dia 29 de juny de 2007.
Davant la manca de resposta sobre l'estat de tramitació de la sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència del seu fill, en dates 9 de juny de 2008 i 13 de novembre de 2009 el promotor va presentar dues reclamacions prèvies, sense que tampoc n'hagi rebut cap resposta.
Contingut
El DASC comunica que en breu la persona interessada serà citada per tal de dur a terme l'acord del Programa individual d'atenció (en endavant PIA), segons el nou grau i nivell de dependència reconegut.
En vista d'aquesta informació, es finalitzen les actuacions iniciades en aquest assumpte.
Tanmateix, atès que han passat sis mesos d'ençà que es va dictar la resolució de la reclamació prèvia, el Síndic recorda al recent Departament de Benestar Social i Família la necessitat de resoldre aquest procediment i, en conseqüència, de dictar la resolució del PIA com més aviat millor, tenint en compte que ha transcorregut el termini legalment previst per tal de dur a terme el PIA esmentat.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
09/02/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/08/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/11/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/12/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/01/2011 |
Departament de Benestar Social i Família |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |