La Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana exposa que en relació amb aquest cas no es van executar les ordres de pagament pendents que afectaven determinats mesos, atès que no constaven justificats els pagaments del lloguer, i que en aquest sentit es va requerir els justificants a la persona interessada.
El Síndic constata que fins que la persona interessada es va adreçar a aquesta institució l'Administració no va examinar amb detall el seu cas, de manera que fins aleshores la promotora de la queixa es va trobar molts mesos sense conèixer la causa per la qual el pagament de l'ajuda es trobava retingut i, en conseqüència, sense poder dur a terme les gestions necessàries per solucionar el problema.
A més a més, el Síndic observa el retard amb el qual es dicten les resolucions que recullen els canvis o les modificacions que afecten els expedients de l'RBE, a conseqüència del qual es produeixen demores en el cobrament dels imports.
Per això, el Síndic destaca els principis recollits en el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat per resolució d'aquesta institució, i en destaca el principi de termini raonable i recorda al Departament de Territori i Sostenibilitat la necessitat de respectar-lo en la tramitació dels expedients d'RBE.