La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Sitges davant les seves queixes per les molèsties per sorolls que li provoca l'aparell d'aire condicionat d'un veí.
Exposa que va presentar una instància a l'Ajuntament el gener de 2011 però que, atesa la seva disconformitat amb la resposta rebuda, va presentar una segona instància el 24 d'octubre de 2011 i una altra el 9 de juliol de 2012, a les quals no ha rebut resposta.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Sitges que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si no ho ha fet, doni resposta fonamentada a les sol·licituds presentades per la persona interessada.