El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Banyoles a diverses instàncies que va presentar telemàticament, en les quals plantejava diferents perills i problemes a la zona de bany de la caseta de fusta.
El Síndic ha constatat que després de rebre les queixes de la persona interessada, els serveis municipals van fer diverses actuacions per millorar la seguretat en aquesta zona de bany.
L'Ajuntament informa que ha notificat aquestes actuacions als responsables de l'Assemblea de la Creu Roja al Pla de l'Estany, segons el conveni signat el 15 de gener de 2008. D'això es dedueix que, com que el promotor és socorrista i com a tal ja ha pogut constatar l'aplicació de les mesures, el consistori no ha considerat necessari donar-li resposta expressa.
En aquest sentit, el Síndic recorda a l'Ajuntament que les normes elementals de cortesia vers al ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, i el Codi de bones pràctiques administratives aprovat i difós pel Síndic de Greuges estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que s'hi adrecin.
En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament el deure legal d'oferir resposta expressa al promotor de la queixa encara que consideri que ha pogut tenir coneixement de les actuacions dutes a terme pel consistori. Amb aquest recordatori, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.