Resolució
Q-05428/2011 Disconformitat amb el servei rebut per via telefònica per part de dues metgesses del Centre d'Atenció de Cubelles

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 05/09/2011
Data de l'últim moviment 24/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el servei rebut per via telefònica per part de dues metgesses del punt d'atenció ciutadana (en endavant PAC) Cubelles, durant una emergència mèdica.

Exposa que va trucar al 112 perquè la seva esposa no es podia moure, i que, d'una banda, des del SEM van considerar que no era tributària de transport sanitari urgent i la van derivar al CAP perquè la visitessin a domicili; i de l'altra, des del CAP li van comunicar que no es poden desplaçar al domicili i el van derivar al SEM.

Contingut

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic comprèn la sensació d'abandonament que expressa el promotor en la seva queixa. 

Pel que fa a l'actuació del PAC Cubelles, la coordinadora de l'ACUT Alt Penedès-Garraf reconeix que, tot i coincidir amb el criteri de la metgessa en el sentit que va fer bé de no sortir del centre, sí que s'hauria d'haver ofert al promotor la possibilitat que, quan s'incorporés el metge de reforç, efectués aquesta visita. 

D'això es desprèn que a la persona interessada sí que li calia una atenció domiciliària i que la decisió de no efectuar-la en aquest cas té més a veure amb el nombre de facultatius de guàrdia que amb la necessitat o no de l'atenció domiciliària. 

Davant d'això, d'una banda, el Síndic recorda al Departament de Salut que l'atenció domiciliària forma part la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut que recull el Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, i que, per tant, si hom n'és tributari, el sistema sanitari ha d'estar en condicions de poder-la oferir.

I d'altra banda, el Síndic suggereix al Departament que introdueixi les modificacions que consideri oportunes per tal de garantir que durant l'horari d'obertura del PAC Cubelles sigui possible atendre un pacient que necessita que el facultatiu es desplaci al seu domicili sense deixar desatès el centre, i a l'inrevés.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/11/2011 Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/11/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/12/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/04/2012 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/06/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/06/2012 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
31/07/2012 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
05/02/2013 Departament de Salut Resolució
06/02/2013 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
20/06/2014 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/07/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
16/07/2014 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
30/10/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/11/2014 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
04/06/2015 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
11/12/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
24/12/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat