Resolució
Q-05430/2015 Queixa relativa als problemes sorgits en un casal de gent gran de Barcelona per poder seguir fent l'activitat de cant coral

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 29/07/2015
Data de l'últim moviment 12/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb els canvis i les incidències en la programació i el desenvolupament de l'activitat de cant coral en un casal de gent gran de Barcelona. Concretament, fa referència als canvis en els horaris de l'activitat, a la reducció del període en què es desenvolupava i a altres circumstàncies referides a permisos per a sortides, etc.

Pel que fa a les qüestions relacionades amb el contracte o la relació laboral de la promotora amb l'entitat que gestionava l'activitat, el Síndic considera que es tracta d'una qüestió que queda al marge de l'actuació de la institució.

Pel que fa a la programació de les activitats, el Síndic entén que aquesta qüestió entra dins de les facultats del Departament de Benestar Social i Família, com a titular de l'equipament. Des d'aquest punt de vista, en la programació de les activitats que es duguin a terme al casal l'Administració ha de tenir en compte diversos factors, com els interessos i les preferències de totes les persones usuàries, expressades mitjançant les propostes dels òrgans de participació. No es pot considerar irregular l'actuació administrativa pel fet que es facin canvis en la programació de les activitats, sempre que estiguin justificats.

Amb tot, s'entén que possiblement la informació que s'ha donat a la promotora de la queixa sobre les qüestions que plantejava no ha estat suficient o no prou aclaridora. En aquest sentit, una millor explicació sobre aquestes qüestions contribuiria a aclarir els dubtes i el malestar que plantejava. 

D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament, d'una banda, que faci arribar a la promotora un escrit explicatiu sobre les qüestions que plantejava en la seva reclamació, inclosa la normativa específica reguladora del casal com a equipament cívic, els criteris seguits per a la programació d'activitats, les condicions d'ús i els sistemes de participació de les persones usuàries; i de l'altra, que en la programació d'activitats futures es tinguin en consideració les aportacions i els interessos de les persones usuàries, mitjançant la consulta oportuna als òrgans de participació previstos per la normativa reguladora dels casals.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/09/2015 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2015 Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
12/01/2016 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació