La persona interessada formula la seva queixa envers els ajuntaments de Sant Pere de Ribes i de Sitges per la manca d'accessibilitat d'alguns dels autobusos interurbans i pel fet que per tal de poder fer ús d'un vehicle adaptat, cal trucar amb dos dies d'antelació.
L'Ajuntament de Sitges assenyala que no ha contestat la queixa de la promotora perquè l'assumpte que planteja, l'accessibilitat dels autobusos interurbans, no és de la seva competència.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Sitges que, de conformitat amb el que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les administracions estan obligades a resoldre de forma expressa tots els procediments i a notificar les resolucions a les persones interessades. Així mateix, els òrgans administratius que, a l'efecte de l'anotació en un registre, reben els documents dirigits a altres administracions públiques, tenen l'obligació de traslladar-los a l'Administració competent que pertoqui. En aquest sentit, el Síndic demana a l'Ajuntament de Sitges que agilitzi al màxim la tramitació de la queixa presentada per la persona interessada i que, si ho considera adequat, la traslladi a l'òrgan pertinent. A més, també li recorda el deure de donar resposta expressa a la queixa de la persona interessada.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes exposa que, d'una banda, va donar resposta escrita a la promotora de la queixa, i que, de l'altra, l'empresa que presta el servei de transport disposa d'una flota de vehicles el 70% dels quals estan adaptats, de manera que se supera la normativa aplicable sobre aquesta matèria. A més a més, l'Ajuntament indica que aquesta empresa ofereix de forma permanent a la persona interessada la possibilitat de programar un vehicle adaptat trucant amb un dia d'antelació i sempre que el servei no coincideixi amb l'hora punta.