Resolució
Q-05459/2010 Retard del Departament de Benestar Social i Família en la resolució d'una sol·licitud de reconeixement del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 12/11/2010
Data de l'últim moviment 05/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa explica que el dia 6 de novembre de 2009 va presentar una sol·licitud de reconeixement del seu grau de disminució i que encara no ha obtingut cap resposta.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família ha tramès un informe segons el qual en data 14 de juny de 2011 es  va dur a terme la visita de valoració del grau de discapacitat del promotor de la queixa. 

Atesa aquesta informació, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en relació amb aquest assumpte. 

Tot i això, el Síndic recorda al Departament que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.

Finalment, el Síndic també ha recordat al Departament l'obligació que té de donar resposta a les sol·licitud dels ciutadans en el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/12/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/03/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/07/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució