Resolució
Q-05470/2010 Disconformitat amb l'Ajuntament de Mont-roig del Camp per la tramitació d'una llicència urbanística i per la informació facilitada pel servei municipal d'urbanisme.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 15/11/2010
Data de l'últim moviment 07/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Mont-Roig del Camp Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Mont-roig del Camp pels greuges que ha sofert com a conseqüència d'una mala praxis del servei d'urbanisme.

El promotor exposa que des de l'any 2008 tenia intenció de construir una caseta auxiliar d'obra al jardí de la seva finca. Es va reunir en diverses ocasions amb els serveis tècnics municipals, que el van informar de l'existència d'un pla parcial que afectava la urbanització en què té la finca, motiu pel qual no era possible la construcció fins que no estigués aprovat el pla.

Tot i així, en un primer moment els tècnics van equivocar-se de parcel·la i, un cop detectat l'error i confirmat que la finca del promotor era edificable, aquest va presentar el projecte als tècnics abans que fos visat pel col·legi competent. Exposa que els serveis tècnics van confirmar que tot era correcte i que només mancava l'estudi de seguretat i salut.

Tanmateix, la persona interessada va rebre resolució de no atorgament de la llicència urbanística per raó de l'informe desfavorable emès per l'arquitecte municipal, segons el qual no es complia la separació mínima que calia deixar entre edificis i, per tant, no era possible la construcció de la caseta auxiliar.

El promotor de la queixa exposa que s'ha produït una mala praxis administrativa, que se li ha donat informació de forma errònia i que se li han produït danys que no té el deure jurídic de suportar, ja que no hagués efectuat despeses en el projecte de construcció de l'edificació si se l'hagués informat adequadament.

Contingut

Segons la documentació aportada per l'Ajuntament de Mont-Roig del Camp, els actes administratius dictats en relació amb la tramitació de la llicència sol·licitada pel promotor s'han dictat de conformitat amb el procediment establert a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Pel que fa a la informació facilitada pel servei d'urbanisme, el Síndic no pot determinar l'existència d'irregularitat per part de l'Administració atesa la dificultat per considerar provats els fets. No obstant això, aquesta institució ha recordat a l'Ajuntament que l'exactitud i la veracitat de la informació atorgada per les administracions públiques als ciutadans ha de complir les exigències de la confiança legítima dels administrats, en el marc de la bona administració com a principi rector de l'activitat de les administracions públiques. 

En aquest sentit, el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges estableix que l'Administració ha d'informar de manera clara les persones dels drets que poden exercir en les seves relacions amb l'Administració i també dels requisits previstos per la legislació per a la tramitació de les seves sol·licituds.  

Per tot el que s'ha exposat, doncs, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/01/2011 Ajuntament de Mont-Roig del Camp Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/03/2011 Ajuntament de Mont-Roig del Camp Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/07/2011 Ajuntament de Mont-Roig del Camp Resolució