Resolució
Q-05476/2012 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 06/08/2012
Data de l'últim moviment 06/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció que tenia reconeguda.

Exposa que el gener de 2011 se li va suspendre la prestació perquè la família disposava d'ingressos superiors a l'import de la prestació de la renda mínima d'inserció. El promotor va fer una sol·licitud de represa, que li va ser denegada el juliol de 2011 per haver percebut indegudament una prestació pública i per tenir un altre expedient vigent. Va presentar recurs en data de 9 d'agost de 2011.

Contingut

En vista de la informació de què es disposa, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi l'expedient a nom de la persona interessada i valori, d'acord amb la variació d'ingressos que consten a nom d'aquesta família i la prestació que en concepte de renda mínima d'inserció li hauria correspost, si la suspensió de la prestació durant el període comprès entre l'1 de gener de 2011 i l'1 de març de 2013 va ser adequada durant tot el període o si, per contra, hagués correspost al promotor la percepció d'una prestació de renda mínima d'inserció complementària als ingressos que consten a nom de la família.

D'altra banda, el Síndic recorda al Departament que ha de donar resposta expressa a totes les instàncies i reclamacions que formulin els ciutadans i que, en aquest cas, ha de justificar la decisió presa especificant les quantitats que s'han tingut en compte.

Finalment, si hi ha quantitats pendents d'abonar a banda de les que ja s'han reconegut a la persona interessada en concepte d'endarreriments, el Síndic suggereix al Departament que les faci efectives conjuntament amb les quantitats pendents al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/12/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2013 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
06/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
31/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
05/05/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
06/05/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat