El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'espera que està experimentant perquè se li programi una colonoscòpia a l'Hospital Mútua de Terrassa que li va prescriure el metge especialista el mes de març de 2012. Exposa que atès el mes d'octubre de 2013 encara no tenia la prova programada, va presentar una reclamació a la qual se li va respondre que tot i que estava en llista d'espera encara no l'hi podien programar.
El Departament de Salut ha informat que l'1 d'octubre de 2014 es va fer la prova al promotor i que posteriorment el Servei de Digestiu el visitar per valorar els resultats, en vista dels quals se li va recomanar un control de cinc anys.
Tot i això, el Síndic considera que el temps que ha hagut d'esperar el promotor perquè li fessin la prova, dos anys i set mesos, és excessiu, encara que la prova tingués una prioritat ordinària. Cal recordar que segons l'Ordre SLT/102/2015, de 21 d'abril, per la qual s'estableixen els terminis de referència per a l'accessibilitat a les prestacions sanitàries que són a càrrec del Servei Català de la Salut, la prova diagnòstica de prioritat ordinària s'ha de dur a terme en un termini inferior a 90 dies naturals. Resulta evident, doncs, que cal fer encara molts esforços per disminuir la demora que s'ha posat de manifest arran d'aquesta queixa.
Altrament, el Síndic posa de manifest la discrepància important que es produeix entre, d'una banda, el temps que ha hagut d'esperar el promotor i la informació que se li ha facilitat des del centre hospitalari sobre els temps d'espera en aquest centre, i d'altra banda, els temps d'espera que s'han anat publicant en la pàgina web del CatSalut respecte d'aquesta prova en aquest centre hospitalari, que el desembre de 2013 era de vint dies.
És per tot això que, malgrat que amb la realització de la prova al promotor ha quedat resolt l'objecte concret de la seva queixa, atesa la discrepància tan important que s'ha posat de manifest entre el temps que han d'esperar els pacients a qui se'ls prescriu una colonoscòpia a l'Hospital Mútua de Terrassa i el temps que es publica en la web del CatSalut, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè s'esbrini quines són les causes que motiven aquesta discrepància i perquè es corregeixi.