Resolució
Q-05526/2014 Disconformitat amb l'actuació d'una escola de Barcelona davant una situació d'assetjament entre iguals que va patir un alumne diagnosticat de síndrome d'Asperger

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Necessitats educatives especials
Data d'inici 15/07/2014
Data de l'últim moviment 20/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci d'Educació de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació d'una escola de Barcelona en relació amb relació al seu fill de deu anys, diagnosticat de síndrome d'Asperger des dels sis. Concretament, es queixa de la manca de suport educatiu al centre per atendre adequadament les necessitats educatives especials de l'alumne, malgrat haver-ho sol·licitat en reiterades ocasions i haver proposat sufragar-ne el cost, i del tracte inadequat que va rebre l'infant per part dels companys en unes colònies escolars i la resposta donada pel centre.

Contingut

Pel que fa a la gestió posterior a l'incident a les colònies, el Síndic constata que es va aplicar el Protocol de prevenció, detecció i intervenció enfront l'assetjament entre iguals del Departament d'Ensenyament, i no aprecia, per tant, irregularitat en cas que l'incident tingués caràcter puntual. Sobre el caràcter puntual de l'incident, però, la promotora exposa que segons l'alumne aquesta situació de tracte inadequat havia començat dos anys abans i que no havia dit res per por. 

Atès que l'incident de les colònies no va ser detectat per cap dels professionals del centre, és possible que, d'acord amb el que manifesta l'alumne, hi hagi pogut haver prèviament altres incidents no detectats, que remetrien a possibles dèficits de prevenció i de detecció, tant de problemes de convivència com de situacions d'assetjament escolar al centre.

Des d'aquesta perspectiva, doncs, el Síndic demana al Consorci d'Educació de Barcelona que plantegi a l'escola la conveniència d'analitzar la vigilància de la convivència i la detecció dels problemes de convivència i d'assetjament escolar entre iguals que es puguin produir al centre, amb caràcter preventiu, especialment en el cas d'alumnat amb dificultats relacionals.

Precisament, la família considera que, amb un suport educatiu més intens a l'alumne, aquest incident, fos o no esporàdic, no s'hauria produït.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/09/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
12/01/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/01/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
19/02/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Irregularitat
20/02/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Seguiment finalitzat