Resolució
Q-05527/2011 Disconformitat amb l'import del recàrrec per impagament de la matrícula per al Grau de Física a la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs acadèmic 2011-2012

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Estudis universitaris i recerca
Data d'inici 09/09/2011
Data de l'últim moviment 22/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'import del recàrrec per impagament de la matrícula per al Grau de Física a la Universitat Autònoma de Barcelona (en endavant UAB) per al curs acadèmic 2011-2012. 

Exposa que fins al moment en què va sol·licitar la matrícula, el dia 27 de juliol, no en coneixia l'import total i que el termini de pagament s'esgotava el mateix dia 27. Atès que la forma de pagament escollida per la persona interessada era la domiciliació bancària i aquest desconeixia l'import total de la matrícula, no tenia l'import disponible en el seu compte corrent aquell mateix dia.

El dia 5 de setembre de 2011, segons explica, es va emetre la liquidació econòmica de la matrícula amb un recàrrec del 10% de l'import total, que es va fer efectiu el dia 7 de setembre.

El promotor manté que l'any anterior va fer el pagament amb posterioritat a la sol·licitud de la matrícula i no se li va aplicar cap recàrrec.

Contingut

La UAB ha tramès un informe en què es fa constar que tant al Manual de matrícula com a la Normativa de la matrícula de la UAB hi ha informació clara sobre l'abonament de la matrícula, la possibilitat que es faci en un únic pagament o en dos terminis i els efectes de no pagar la matrícula en els terminis fixats, a partir del mateix dia de la formalització de la matrícula.

D'altra banda, segons aquesta normativa, correspon al Consell Social de la UAB acordar l'import del recàrrec per impagament, el qual s'incrementa en funció dels mesos que es trigui a pagar.

Atesa la informació proporcionada, el Síndic constata que la UAB ha aplicat la normativa vigent i que els estudiants d'aquesta universitat disposen de la informació suficient sobre la qüestió plantejada pel promotor de la queixa: forma de pagament, terminis i import dels interessos de demora en cas d'impagament de la matrícula.

No obstant això, és cert que per a casos com el que exposa la persona interessada en què s'intenta regularitzar la situació de morositat en un termini breu des que se'n té coneixement, i sobretot tenint en compte que durant el mes d'agost no és possible la regularització de la situació per vacances de la Universitat, el Síndic suggereix a la UAB que valori la possibilitat de flexibilitzar, en la mesura que sigui possible, l'import addicional aplicat per la demora en el pagament.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/09/2011 Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2011 Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2012 Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Resolució