Resolució
Q-05532/2014 Manca de resposta a una reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social presentada contra una resolució de qualificació d'un grau de disminució

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 15/07/2014
Data de l'últim moviment 22/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social que va presentar el 16 de juliol de 2014 al centre d'atenció a les persones amb disminució de Terrassa del Departament de Benestar Social i Família, contra la resolució de data 26 de juny de 2014 per la qual es qualificava el seu grau de disminució.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 71.5 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de quaranta-cinc dies comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada pel promotor, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
13/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar