Resolució
Q-05552/2014 Disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud de pensió no contributiva per invalidesa i a una sol·licitud de prestació complementària de la pensió no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 16/07/2014
Data de l'últim moviment 17/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de pensió no contributiva per invalidesa i a una sol·licitud de prestació complementària de la pensió no contributiva, que va presentar el 18 de febrer de 2014.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el 
termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, atès que en aquest cas s'ha superat el termini de resolució, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de pensió no contributiva per invalidesa i de la sol·licitud d'una prestació complementària de la pensió no contributiva presentades per la promotora, i que s'hi doni resposta sense demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/08/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
26/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
21/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar