Resolució
Q-05606/2013 Disconformitat amb la interrupció del subministrament d'electricitat per impagament de diverses factures

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 16/07/2013
Data de l'últim moviment 05/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la interrupció del subministrament d'electricitat al seu domicili de Premià de Mar.

Exposa que el setembre de 2012 es va donar d'alta del servei de subministrament d'electricitat d'Endesa i va facilitar a la companyia les dades bancàries per domiciliar els rebuts. Tot i això, ha rebut dos avisos de suspensió de subministrament per impagament de les factures. En ambdós casos, va pagar les factures i va tornar a facilitar les dades bancàries perquè se li domiciliessin els rebuts. Finalment, el 16 de juliol de 2013 un tècnic d'Endesa, sense avís previ, li va retirar el comptador de la llum i li va tallar el subministrament.

La companyia l'informa que el tall de subministrament es deu a una factura pendent del mes de novembre, i que l'únic que pot fer és posar una reclamació i formalitzar un contracte nou, la qual cosa implica no tornar a tenir llum immediatament i pagar les despeses del tràmit.

Contingut

De la informació tramesa per Endesa es desprèn que, a causa d'una incidència en els sistemes de la companyia, la factura de data 7 de gener de 2013 no es va passar al cobrament per l'entitat bancària, fet que va generar un avís de tall que es va fer efectiu en data 16 de juliol de 2013.

El Codi de consum de Catalunya (Llei 22/2010, 20 de juliol) determina en l'article 252-5.6 que, per interrompre el servei de tracte continuat i per incloure la persona consumidora en fitxers d'impagats, cal que hi hagi, com a mínim, dos rebuts o factures impagats i sobre els quals no hi hagi cap reclamació pendent de resolució.

En aquest cas, no es detecta que hi hagi dues factures impagades, sinó tan sols una, la de data 7 de gener de 2013. A més, Endesa reconeix que per una incidència als seus sistemes no es va passat al cobrament per l'entitat bancària en la qual el promotor va domiciliar el pagament d'aquest servei, pagament que diu que va fer després de rebre l'avís de suspensió del subministrament.

En conseqüència, el Síndic suggereix a Endesa que revisi detalladament la situació que afecta el promotor i que, en cas que es verifiqui que se li va interrompre el subministrament només amb una factura impagada a causa d'una incidència en els sistemes d'Endesa, adopti les mesures adients per:

- Rescabalar els perjudicis que la situació exposada hagi pogut causar al promotor, inclosa la nova alta del subministrament d'electricitat.

- Donar-li per escrit les explicacions i disculpes pertinents sobre aquesta incorrecció en el servei i informar-lo de quina manera se'l compensarà de les despeses i les molèsties ocasionades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/07/2013 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/09/2013 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/09/2013 ENDESA Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/09/2013 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/09/2013 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/10/2013 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2014 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
05/05/2014 ENDESA Reiteració a la resolució pendent d'acceptació