En aplicació de l'article 39.1 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, en data 24 d'agost de 2012 aquesta institució va traslladar la queixa de la persona interessada a la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom.
Atès que la Direcció General no ha informat de les actuacions que s'han dut a terme amb relació a aquest cas, el Síndic s'adreça al Departament d'Empresa i Ocupació i li recorda que l'actuació administrativa s'ha de regir pels principis d'eficàcia i celeritat i que la demora en la tramitació d'aquests expedients de renda mínima d'inserció afecta de manera molt negativa els drets de les persones.
En aquest cas, d'ençà de la data de presentació de la sol·licitud ha transcorregut gairebé un any sense que s'hagi aprovat la prestació econòmica i, en conseqüència, sense que s'hagin abonat les mensualitats que queden pendents de pagament des de l'1 de desembre de 2011.
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament que adopti les mesures oportunes per tal que en l'expedient de referència es dicti la resolució aprovatòria de la prestació i es pugui fer l'abonament de les mensualitats en curs i els endarreriments meritats pendents de pagament, al més aviat possible i sense més demora.