Resolució
Q-05612/2010 Disconformitat amb la resolució dictada per l'Ajuntament de Barcelona en relació amb una reclamació de responsabilitat patrimonial per una caiguda a la via publica

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Responsabilitat patrimonial
Data d'inici 19/11/2010
Data de l'últim moviment 29/06/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la resolució dictada per l'Ajuntament de Barcelona en relació amb el recurs d'alçada que va interposar contra la resolució de la reclamació de responsabilitat patrimonial que va formular en data 12 de desembre per una caiguda a la via publica.

Concretament, exposa que a causa de la manca de llum i a la foscor del terra, va caure a la sortida de l'ambulatori de Xafarines de Barcelona, en data 4 de desembre de 2007.

Contingut

Si bé no s'ha pogut detectar l'existència d'una actuació administrativa irregular en la desestimació per part de l'Ajuntament de la reclamació formulada, atès que no hi ha prou proves que demostrin la relació de causalitat entre la caiguda i el funcionament del servei públic d'enllumenat, el Síndic sí que ha detectat que el consistori ha excedit amb escreix el termini de sis mesos per dictar la resolució sobre l'assumpte que la persona interessada va plantejar. Aquest termini està establert en l'article 13.3 ?in fine? del Reial decret 429/1993, de 26 de març, al qual es remet l'article 142 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que estableix el procediment general per determinar la responsabilitat patrimonial.

Per tant, el Síndic recorda a l'Ajuntament que el principi d'oficialitat, que informa el procediment administratiu i que recull l'article 74 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, determina que el procediment, sotmès al criteri de celeritat, s'ha d'impulsar d'ofici en tots els tràmits, i que l'article 47 d'aquesta llei determina que els termes i terminis establerts per les lleis obliguen el personal al servei de les administracions públiques competents per a la tramitació dels assumptes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/01/2011 Districte de Nou Barris Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2011 Districte de Nou Barris Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/02/2011 Districte de Nou Barris Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2011 Districte de Nou Barris Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/03/2011 Districte de Nou Barris Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2011 Districte de Nou Barris Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/09/2011 Districte de Nou Barris Reiteració posterior a la primera
19/12/2011 Districte de Nou Barris Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/06/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
29/06/2012 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat