Resolució
Q-05623/2014 Manca de resposta a diverses instàncies presentades a l'Ajuntament de Bordils relatives al tracte rebut per part de la nova treballadora social

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 17/07/2014
Data de l'últim moviment 04/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Bordils Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Consorci de Benestar Social Gironès-Salt Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a les instàncies que va presentar a l'Ajuntament de Bordils en les quals exposava el seu malestar pel tracte rebut per part de la nova treballadora social que té assignada.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament de Bordils que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes a fi que s'atenguin les peticions que la promotora concretava a les instàncies que va presentar i que es doni resposta als seus escrits expressament sense demora, atès que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/09/2014 Ajuntament de Bordils Resolució pendent d'acceptació
03/10/2014 Ajuntament de Bordils Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/12/2014 Consorci de Benestar Social Gironès-Salt Resolució pendent d'acceptació
17/12/2014 Ajuntament de Bordils No irregularitat
26/01/2015 Consorci de Benestar Social Gironès-Salt Resposta a la resolució pendent d'acceptació
04/02/2015 Consorci de Benestar Social Gironès-Salt Altres formes de finalitzar