Resolució
Q-05630/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Cardona a un escrit relatiu a la desestimació d'una sol·licitud de la targeta d'estacionament per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 10/08/2015
Data de l'últim moviment 31/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cardona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que va presentar a l'Ajuntament de Cardona l'1 d'abril de 2015 en relació amb la resolució de desestimació de la seva sol·licitud de la targeta d'estacionament per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de l'escrit presentat pel promotor de la queixa, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat amb escreix el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/09/2015 Ajuntament de Cardona Resolució pendent d'acceptació
14/10/2015 Ajuntament de Cardona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/12/2015 Ajuntament de Cardona Irregularitat
31/12/2015 Ajuntament de Cardona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració