Resolució
Q-05635/2010 Disconformitat amb l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per la contaminació acústica provinent d'una activitat recreativa musical ubicada en un terreny municipal.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 22/11/2010
Data de l'últim moviment 20/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per la contaminació acústica provinent d'una activitat recreativa musical ubicada en un terreny municipal. Manifesta que per poder sol·licitar la informació sobre el resultat del mesurament que la Policia Local va dur a terme a casa seva ha hagut d'abonar una taxa per l'informe emès.

Contingut

En relació amb l'informe emès per la Policia Local i el fet que s'hagi cobrat una taxa per emetre'l, el Síndic constata que no s'ha seguit el procediment fixat en la normativa vigent a l'hora de fer el mesurament acústic. La determinació del nivell acústic s'ha de fer seguint les prescripcions fixades a l'annex 3 del Decret 176/2002. 

D'aquesta manera, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que revisi la taxa que s'ha aplicat a la persona interessada i que dugui terme la devolució dels ingressos indeguts.

Pel que fa a la incidència acústica de l'activitat, en l'informe del regidor d'Urbanisme i Planejament de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'assenyala que arran de les queixes presentades al Síndic seria convenient elaborar un estudi d'impacte acústic per conèixer les mesures correctores que caldria aplicar en la instal·lació a fi de complir la normativa aplicable.

El Síndic assenyala que les activitats recreatives i els espectacles públics que es duen a terme en estructures no permanents desmuntables també han de complir la legislació sobre prevenció de la contaminació acústica i, en aquest sentit, entén que és adient l'elaboració d'un estudi d'impacte acústic. Cal tenir present que els titulars d'activitats amb incidència ambiental han d'aportar a l'Administració un estudi d'impacte acústic amb la sol·licitud d'autorització ambiental o de llicència ambiental. També cal tenir en compte que l'article 40.j) de les Normes urbanístiques del Pla general d'ordenació urbana estableix que les activitats i els usos no poden superar uns determinats nivells sonors a l'exterior dels edificis habitables.

Per aquest motiu, i per tal de garantir que les activitats que es duen a terme en l'envelat s'ajusten a la normativa aplicable i no vulneren els drets de les persones que hi viuen a prop, el Síndic recorda l'obligació d'elaborar un estudi d'impacte acústic per tal que, si escau, es puguin prendre les mesures correctores més adients.

Quant a la qualificació urbanística del sòl en què s'emplaça l'envelat, l'Ajuntament ha tramès un informe de compatibilitat urbanística que assenyala que aquest sòl està qualificat com a sistema d'equipaments esportius i que les superfícies adscrites a la clau G comprenen sòls destinats principalment a usos públics de tipus esportiu, així com els usos complementaris annexes al servei. Així, s'admeten en aquests espais equipaments col·lectius complementaris amb una ocupació màxima del 10% del sector.

El Síndic, però, després de consultar la pàgina web municipal, observa que l'article 33 del document refós del Pla general d'ordenació no inclou en l'ús esportiu cap menció a aquesta possibilitat d'admetre equipaments col·lectius complementaris amb una ocupació màxima del 10% del sector.

Per acabar, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 39 del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, disposa que a les estructures no permanents desmuntables se'ls aplica la normativa que regula les instal·lacions permanents no desmuntables, d'acord amb l'article 41 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/02/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/04/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resolució