Q-05643/2013 | Manca de pagament íntegre de la beca de caràcter general i de mobilitat per a l'alumnat universitari del curs 2012-2013 |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa exposa que ha sol·licitat la beca de caràcter general i de mobilitat, des de l'any 2009, la qual li ha estat sempre concedida. El 15 d'abril de 2013 li va ser atorgada la beca per al curs 2012-2013 de matrícula, però explica que només se li han abonat 1.437,43 euros de la totalitat del cost de la matrícula pública que va haver de pagar, la qual ascendia a 2.371,80 euros. El 27 de juny de 2013 va presentar una sol·licitud mitjançant la qual reclamava els 934,37 euros que estan pendents d'abonar-se-li. El Síndic va emetre una resolució en què suggeria al Departament d'Economia i Coneixement que, com a solució d'aquest cas i d'altres assimilables que es poguessin plantejar, s'ampliés i es regulés la convocatòria d'aquestes ajudes per tal que cobrissin els estudiants dels centres adscrits que s'han determinat i que han resultat becaris del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport per poder finançar-los la part de la matrícula que correspon al diferencial entre la cobertura de la beca del Ministeri i els preus públics establerts pel Decret de preus de la Generalitat de Catalunya. També es va suggerir al Departament que, de cara a properes convocatòries, es fes una difusió més àmplia d'aquesta convocatòria entre els estudiants becaris que hi poden participar i es delimités, de la mateixa manera que es fa amb les beques Equitat, l'accés per part dels estudiants beneficiaris de la beca del Ministeri tot ampliant la partida pressupostària per tal que els estudiants puguin cobrir la diferència entre el preu públic fixat i la beca del Ministeri, malgrat la regulació del Decret de preus. En el seu informe de resposta, el Departament fa avinent que l'obligació de la Generalitat amb càrrec als pressupostos només es pot entendre referida als centres integrants de les universitats públiques i no als centres adscrits a les universitats adscrites ni a les universitats privades, atès que els preus d'aquests centres els fixen els titulars respectius sense intervenció del Govern de la Generalitat. També indica que, tal com preveu el Reial decret 472/2014, de 13 de juny, la compensació de la diferència entre la quantitat que paga el Ministeri per les beques de matrícula i la regulació dels preus públics de la Generalitat només es pot aplicar als centres integrats de les universitats públiques, atès que només aquests centres van estar afectats per l'increment dels preus públics que van implicar els canvis introduïts pel Reial decret llei 14/2012, de 20 d'abril, i no pas els centres adscrits que són titularitat de la Generalitat. Tot i això, el Departament assegura que, d'acord amb la recomanació del Síndic, seguirà treballant amb col·laboració dels centres adscrits per estendre la convocatòria de beques específiques per als estudiants dels centres adscrits a tots els centres. En aquest context, la Secretaria d'Universitats i Recerca es compromet a vetllar per estendre al conjunt de centres adscrits el concepte que ningú quedi exclòs del sistema universitari per raons econòmiques. En vista de la resposta de l'Administració, el Síndic entén que els seus suggeriments han estat parcialment acceptats.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
29/07/2013 | Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/09/2013 | Departament d'Economia i Coneixement | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/12/2013 | Fundació Universitària del Bages | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/12/2013 | Departament d'Economia i Coneixement | No irregularitat |
12/12/2013 | Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) | No irregularitat |
07/01/2014 | Fundació Universitària del Bages | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/10/2014 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/10/2014 | Fundació Universitària del Bages | No irregularitat |
09/12/2014 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/12/2014 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/02/2015 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Resolució pendent d'acceptació |
16/02/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Resolució pendent d'acceptació |
30/03/2015 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
07/04/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
22/05/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
31/07/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Resolució pendent d'acceptació |
15/09/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
01/10/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
21/10/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Irregularitat |
21/10/2015 | Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) | Irregularitat |
04/12/2015 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
10/12/2015 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | No irregularitat |
10/12/2015 | Fundació Universitària del Bages | No irregularitat |
11/12/2015 | Departament d'Economia i Coneixement | Seguiment finalitzat |
11/12/2015 | Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | Seguiment finalitzat |
11/12/2015 | Fundació Universitària del Bages | Seguiment finalitzat |