Resolució
Q-05672/2011 Manca de resposta de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Vilanova i la Geltrú a una reclamació contra una agència de viatges

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 15/09/2011
Data de l'últim moviment 04/10/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Vilanova i la Geltrú a la reclamació que va presentar contra una agència de viatges en data 14 d'agost de 2009.

Exposa que, tot i el temps transcorregut, no ha rebut cap informació escrita sobre la tramitació de la seva reclamació ni sobre la resolució que s'ha dictat.

Contingut

El Síndic recorda a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que el dret a una bona administració recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què s'és persona interessada. 

El dret a obtenir una resposta i el deure de l'Administració de respondre expressament també estan recollits en el Codi de bones pràctiques elaborat pel Síndic. 

Per tot això, el Síndic ha suggerit a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que resolgui el cas objecte de queixa amb la màxima celeritat possible.

Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/12/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/01/2012 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/03/2012 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resolució
04/10/2013 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Seguiment finalitzat