El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties que ocasiona un restaurant de Pallejà. El 2006 el Síndic ja va tramitar un expedient de queixa en què la mateixa persona posava de manifest els problemes que causava l'ús incorrecte de la coberta del pati que hi ha davant del seu habitatge, de la terrassa i de la cabina.
En aquell moment, l'Ajuntament de Pallejà va informar de les mesures que tenia previst dur a terme de manera immediata. Tot i això, el promotor exposa que no s'ha pres cap mesura i que els problemes continuen persistint.
Un cop estudiada tota la informació de què es disposa, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Pallejà, d'una banda, que les administracions municipals tenen l'obligació de vetllar pel compliment de la legislació ambiental per tal d'evitar molèsties als veïns que superin els límits determinats per la normativa; i de l'altra, que cal tenir en compte la vigència del principi d'oficialitat pel que fa als procediments en tràmit, ja que és un dels principis que informa el procediment administratiu.
Finalment, el Síndic suggereix a l'Ajuntament, d'una banda, que valori la possibilitat de fer un mesurament des de l'habitatge del promotor per tal de poder objectivar les molèsties per sorolls denunciades i, si escau, adoptar les mesures pertinents; i de l'altra, que, en cas que es constati la manca de compliment dels requeriments municipals per part del titular de l'activitat, s'adoptin les mesures d'execució forçosa -i, si cal, subsidiària- previstes per l'ordenament per garantir l'eficàcia dels actes administratius municipals.
Posteriorment, l'Ajuntament ha informat de les actuacions que ha dut a terme en relació amb aquest restaurant, de manera que el Síndic entén que l'Administració municipal ha decidit intervenir en l'assumpte que va motivar la queixa del promotor i finalitza, doncs, la seva intervenció en aquest assumpte.