Resolució
Q-05677/2012 Disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Pallejà davant les molèsties que ocasiona un restaurant

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 17/08/2012
Data de l'últim moviment 12/05/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Pallejà Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties que ocasiona un restaurant de Pallejà. El 2006 el Síndic ja va tramitar un expedient de queixa en què la mateixa persona posava de manifest els problemes que causava l'ús incorrecte de la coberta del pati que hi ha davant del seu habitatge, de la terrassa i de la cabina. 

En aquell moment, l'Ajuntament de Pallejà va informar de les mesures que tenia previst dur a terme de manera immediata. Tot i això, el promotor exposa que no s'ha pres cap mesura i que els problemes continuen persistint.

Contingut

Un cop estudiada tota la informació de què es disposa, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Pallejà, d'una banda, que les administracions municipals tenen l'obligació de vetllar pel compliment de la legislació ambiental per tal d'evitar molèsties als veïns que superin els límits determinats per la normativa; i de l'altra, que cal tenir en compte la vigència del principi d'oficialitat pel que fa als procediments en tràmit, ja que és un dels principis que informa el procediment administratiu.

Finalment, el Síndic suggereix a l'Ajuntament, d'una banda, que valori la possibilitat de fer un mesurament des de l'habitatge del promotor per tal de poder objectivar les molèsties per sorolls denunciades i, si escau, adoptar les mesures pertinents; i de l'altra, que, en cas que es constati la manca de compliment dels requeriments municipals per part del titular de l'activitat, s'adoptin les mesures d'execució forçosa -i, si cal, subsidiària- previstes per l'ordenament per garantir l'eficàcia dels actes administratius municipals.

Posteriorment, l'Ajuntament ha informat de les actuacions que ha dut a terme en relació amb aquest restaurant, de manera que el Síndic entén que l'Administració municipal ha decidit intervenir en l'assumpte que va motivar la queixa del promotor i finalitza, doncs, la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

10/10/2012 Ajuntament de Pallejà Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/12/2012 Ajuntament de Pallejà Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/01/2013 Ajuntament de Pallejà Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/03/2013 Ajuntament de Pallejà Resolució pendent d'acceptació
25/07/2013 Ajuntament de Pallejà Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/11/2013 Ajuntament de Pallejà Segona reiteració / No col·laboració
04/12/2013 Ajuntament de Pallejà Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/01/2014 Ajuntament de Pallejà Irregularitat
15/01/2014 Ajuntament de Pallejà Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
04/03/2014 Ajuntament de Pallejà Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
12/05/2014 Ajuntament de Pallejà Seguiment finalitzat